فیلم | نگاهی به 10 مسجد زیبای جهان
کد خبر: 3992132
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
به مناسبت روز جهانی مسجد؛

فیلم | نگاهی به 10 مسجد زیبای جهان

مساجد توسط هنرمندان و مهندسان به تدریج به آثاری با ارزش‌های هنری بالا تبدیل شده‌اند و هر از چندگاهی مسجدی با زیبایی‌های منحصر به فرد خود در نقاط مختلف جهان ساخته می‌شود.

به گزارش ایکنا، 31 مرداد به عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است. نامگذاری این روز برای اولین بار در سال 1395 و در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران مطرح شد. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد حادثه به آتش‌کشیدن مسجدالاقصی(برابر با 21 آگوست) توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مسجد تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت.

در طول تاریخ اسلام مسجد از جایگاهی بالا در زندگی دینی مسلمانان قرار داشته و علاوه بر مکانی عبادی، مکانی برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در بین مردم بوده است. از طرف دیگر، مساجد توسط هنرمندان و مهندسان به تدریج به آثاری با ارزش‌های هنری بالا تبدیل شده و هر از چندگاهی مسجدی با زیبایی‌های منحصر به فرد خود در نقاط مختلف جهان ساخته می‌شود. در ادامه فیلمی در مورد 10 مسجد زیبا و منحصر به فرد جهان آمده است. این مساجد براساس زیبایی و ارزش تاریخی از یک تا 10 رتبه‌بندی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha